Saga Bacardí
10149
ESCRITURA DE PAGO A DIFERENTES ACREEDORES DE NOGUÉS, POR VENTA HACIA BALTASAR BACARDÍ Y CLAVELL.

Sie notiro. Com Jo Dr. Thomas Borrell Pbre. Y Beneficiat de la Parroquial Iglesia de Santa Maria del Mar de la present ciutat de Barcelona, com a obtenint lo benefici baix invocació de Santa Margarida en la dita Parroquial Iglesia de Santa Maria del Mar instituhit, y fundat, com consta de la collació a mon favor feta en actes de la curia ecclesiastica de esta ciutat, als deu de Maig de mil setcents trenta tres, y de la pocessió per mi presa als onse de dit mes y anys de que fa fee lo Rnt. Dr. Francisco Rifols Pbre. Notari y escrivá de dita curia. En dit nom firmo per rahó de Señroia en quant a mon interés las sobreditas cosas: Salvats tots los drets, censos, y lluhismes que forsan se me degan, y no sien pagats. Per la qual firma, per rahó de Señoria, eo lluhisme a mi tocant per rahó de la sobredita venda, confesso haver rebut del dit Balthazar Bacardí comprador tres lliuras tr5etse sous y deu diners moneda barcelonesa fent gracia del demes. Y aixi ho firmo en Barcelona als quinze dias del mes de Janer any del Naixament del Señor de mil setcents sexanta y tres. Essent presents per testimonis Miquel Brunet y Feliu notari real y Joan Serrarrica escrivent en dita ciutat de barcelona residints per ditas cosas cridats.= Dr. Thomas Borrell Pbre.= En poder de mi Jaume Tost Roma notari que certifico coneixer a dit contrahent, que ha firmat de sa ma propria.

Sepase, como el Muy Ilustre Señor D. Antonio Lopez Salgado, Comisario ordenador de los Exercitos de este Exertico, y Principado de Cathaluña. Por quanto por parte de Balthazar Becardí y Clavell pellero y sasntre, vezino de esta ciudad se le ha presentado la escritura de venta perpetua a su favor otorgada, por Pedro Juan Nogués sastre, vezino de la misma, de todas aquellas casas divididas en tres estares sitas en esta ciudad de Barcelona, y callejón nombrado den Fundich, y Arcos de los Encantes largamente designadas y lindadas en dicha escritura de venta, que passó ante Jayme Tos y Romá notario publico real collegiado de número de Barcelona a los veinte y uno de Agosto del año proximo passado, y que entregó en el deposito de la Real Cabrevacion la cantidad de treintay seis libras, diez y ocho sueldos moneda de ardites, por el laudemio adeudado al Real patrimonio antiguo de Su Magestad, pro razon de la precalendada venta, en quanto emperó al terreno, y parte de casa comprehendida en la designa tercera, de la precalendada venta, que se tiene en dominio directo, y alodial de Su Magestad----- Ilustre Señor D. Joseph de Contamina Intendente General que fué de este Exercito, y Principado a favor de dicho Balthazar Bacardit y Clavell, con escritura que passó en esta escrivania a los treinta de Octubre del referido año mil setecientos sessenta y dos, y consta de dicho deposito por el recibo del Señor Receptor de dicho Real Patrimonio, que intervenido por el Señor contador principal de dicho Exercito y Principado, queda original en el oficio de la escrivania mayor de esta intendencia. Dixo por ende su Señoria en el real nombre de Su Magestad, y en virtud del Ministerio que exerce, que devia firmar por razon de dominio y Señoria la precalendada dicha escritura de venta, en quanto al interes del Real Patrimonio, y por lo que corresponde a dicho terreno de la tercera designa, que se tiene según queda referido en dominio directo de Su magestad, no obstante, que en dicha escritura de venta no se haga expressa mencion del mismo dominio directo, salvos a Su Magestad todos los censos, laudemios, y demas derechos dominicales forsan adeudados. La qual hizo Su Señoria dicho Señor Intendente General ante Vicente Simón escrivano, y mayor, a dicha Intendencia en esta ciudad de Barcelona a los nueve dias del mes de Marzo del año de mil setecientos sesenta y tres. Siendo presentes por testigos D. Joseph Pedro Moreno official de dicha secretaria al referido Señor Intendente General interno, y Joseph Marras portero de la misma de que doy fee.= Vicente Simón escrivano, Concuerda con su original que queda en esta escritura mayor, intervencion de mi cargo de que certifico, y firmo en la ciudad de Barcelona en los mismos dia, mes y año.= Vicente Simón escrivano.

Se+nyal del Rnt. P.Fr. Domingo Vilar Religios Sacerdot del Monastir de Santa Catharina V.y M. del orde de Sant Domingo de Predicadors de esta ciutat, com a procurador junt ab altre, y a solas legitimament per estas, y altres cosas constituhit, per lo Rnt.: Prior y Comvent de dit Monastir, consta de sa procura ab acte rebut en poder de Sabastiá Prats notair publich de número de Barcelona als disset Juliol del any mil setcents sexanta. Qui las demunt ditas cosas en quant al interés de sos principals, lloha, y firma per rahó de Señoria los drets dominicals, censos, y lluhismes forssan a sis principals, deguts o compres salvos. Per la qual firma, eo per lo lluhisme als mateixos sos principals degut per rahó de la precedent venda ha confessat, que lo Rnt. P. Fr. Jaume Sentias Pror. De Cobransas dels nomenats sos principals, ha rebut en diner de comptant a sas voluntats de dit Balthasar Bacardit, catorse lliuras, quinse sous barcelonesos, feta gracia del restant. La qual firma fe en la dita ciutat de Barcelona en poder de mi Francisco Mas, y Guell notari publich de número de dita ciutat als dos dias del mes de Mars del any del Naixament de Nostre Señor Deu Sesuchrist de mil setcents sexanta tres. Essent presents per testimonis Felix Pellisser, y Sebastiá Solans escrivents en barcelona habitants.= Fr. Domingo Vilar.= En poder de Francisco Mas y Guell notari publich de número de Barcelona que certifico coneixer a dit P. Vilar, que firmá de sa ma.= De praedicta dominis ratione firma fidem praebeo ego Franciscus Mas et Guell notario haec propria scribens manu.

Sie notori, Com jo Fr. Joseph de Sant Thomas Religios sacerdot del Convent de Sant Joseph del orde de P.P. Carmelitas descalsos de la present ciutat de Barcelona, com a procurador per las infras, y altres cosas legitimament constituhit, y ordenat per los Rnts. P. Prior y Religiosos de dit Convent, com de ma procura en la qual los noms, y cognoms de dits Rnts. P. Prior y Religiosos de dit Convent, estan llargament descrits, y continuats, consta ab acte rebut en poder de Ramon Serra notari publich real collegiat de número de Barcelona als disset dias del mes de Juny de mil setcents sexanta. En dit nom firmo per rahó de Señoria en quant al interés de dits Rnts. Mos principals lo antecedent acte de venda. Salvats tots los drets, censos, y lluhismes, que forsan se degan als dits Rnts. Mos principals, y no sien pagats. Per la qual firma per rahó de Señoria, eo lluhisme a dits Rnts. Mos principals, tocant per rahó de la sobredita venda confesso haver rebut del dit Balthasr Becardí, comprador, divuit lliuras vuit sous y deu diners feta gracia del demes. Y així ho firmo en Barcelona als vint y sis dias del mes de Mars, any del Naixament del Señor de mil setcents sexanta y tres. Essent presents per testimonis Joan Serrarrica y Miquel Corriol escrivents en dita ciutat de barcelona residints per ditas cosas cridats.= Fr. Joseph de Sant Thomas procurador.= En poder demi Jaume Tos y Romá notari, que certifico coneixer a dit contrahent, que ha firmat de sa ma propria.